Tvättstugan

I måndags: En man är här å fixar i vår tvättstuga, både jag och Oscar är hemma. Det borras å hålls på.
- Hallå..! Hej, ja ja råka pilla hål på ett rör, så ni har inget vatten..
jag - Hur länge dröjer det??
- Jag vet inte men det dröjer nog ett bra tag, å bad om att få numret till pappa.
Jahapp.. såatte... typiskt att han inte ens hann å förvarna så man hann fylla en vattenflaska åtminstone... Är det det här som kallas att fasta? Tips - Fyll upp några hinkar vatten innan någon ska komma och fixa med komplicerade saker i hemmet.

En till man kom - Hej, ja jag ska pröppe nå rör ja
Lite senare - Vi måste såga av alla rör
Jag fattar ingenting å som att jag ska veta var alla rör är,... det borras å dånas, å ja tänker fly huset. Tur att mormor å morfar bor nära!

Jag gick ut å gick runt Kil och vidare mot mormor å morfar. Där blir det alltid fest när man kommer. Jag å Oscar fick både mat å efterrätt, mums var det. Det var trevligt!! När vi efter några timmar promenerade hem fick jag med mig en söt liten korgväska å ett vitt kakfat (samma typ av en skål/burk jag också fått av mormor)

Jag och mamma slet bort det blåa hörnet, en tapet+massa som satt som smäck. Vi fick använda ett fett plattjärnsverktyg å körde lite i skift, vill man ha gratis träning kan man renovera. Vi blev helt slut! Vi flyttade ut lite saker från olika förråd där han behövde komma åt med rör.
Å jag skulle på gympan sen ändå.
Mamma- Äru inte klok!?!
Haha, men jag måste träna, måste komma igång å lika kul var det denna gången.

Tisdagmorgonen vakna jag tidigt tidigt av borrande. Man behöver ingen väckarklocka. Och vattnet var inte borta så länge, så jag stod ut med att vara hemma. Å ja å Oscar hade laddat upp med vatten denna dag.

Nu blir jag borta några dar, spännande å se hur det ser ut när jag kommer hem.

Malin


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0