Dagisfröken Malin-Palin

I måndags (igår) lagade jag och mamma mat tillsammans. Min kurs börjar inte förräns senare på dan och mamma är ledig på måndagar. Jag satt å sa ".. att det ska vara Så Svårt att få ett jobb.." och vi (jag) pratar vidare. Jag bestämmer mig för att ringa kontaktpersonen för vikariebanken (som jag redan ringt till) igen. Precis när jag tagit telefonen och kollar på mobilen, så har jag precis fått ett meddelande från just vikariebanken, och Malin har även kommit med i vikariebanken i lilla Kil hon också. Jag lägger in tider direkt och sedan måste jag ta bussen för att hinna till stan. På vägen till stan får jag en bokning. Wow. Tygpåse med termobyxor å tofflor å jag är redo.
 
 
Vid mellanmålet satt jag vid ett bord med 3 killar. Ena av de säger till mig:
- Jag tycker faktiskt att du har en väldigt fin tröja
Vi fortsätter att prata allihopa
- Varför har du så fint hår för!?!
Vi fortsätter att prata mer
- Vad har du där? (och syftar till mina gul-målade naglar)
och jag förklarar 
- Jag vill också ha sånt!
Vi fortsätter att prata och efter ett litet tag ser jag hur han börjar att ta messmör på sina naglar. Ja, man bara skrattar inombords ju. Och det blev bara en ännu mer kladdigare messmörs hand. Men snacka om en söt en. Komplimangerna bara strömmade in. Vilken charmör kommer inte han bli lixom?! Barn är söta men man blir också oerhört trött efter bara en dag med full fart å hög ljudnivå. 

Nej, nu ska tant Malin snart sova så hon orkar med morgondagens jobb också.

Malin

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0