Min första dag som au pair!

Jag gick upp 07.30 ungefär. Anne och Dylan åkte 08.00 (Dylans skola ligger på vägen till Annes jobb) och jag skjutsar Toby 08.15 ungefär. Eftersom de bygger om vägar så blev det kö, men vi hann precis i tid. När jag kom hem åt jag frukost, små fixade, lyssnade på musik, målade naglarna, svarade på mail, diskade, bädda barnens sängar, hängde tvätt. Också har jag gjort barnens matlåda som de tar med som skolmat (som varje dag består av smörgås, juice, yoghurt, frukt, kaka). Här bestämmer man om man tar med egen mat eller om man äter i skolan, men Dylan&Toby vill inte äta maten i skolan tydligen. Toby äter mat i skolan på fredagar för då är det fisk.

Sen gick jag iväg på Zumba! Det är i närheten här, vi väl väl ca 10 stycken och jag kan väl säga att jag drog ner på medelåldern. Ledaren var väldigt bra och jag blev sjukt svettig. Helst skulle jag väl vilja ha mer dans men det här är en början och något i alla fall.

Sedan var det dags att hämta Toby, han lekte lite på skolgården, och sedan gick vi till en annan lekpark (de kommer bli min nya hobby; lekparker) i närheten, eftersom vi strax därefter ska hämta Dylan. Hemma satte de på en film och jag började med maten. De satt vid bordet och var väldigt inne i filmen, Men de åt upp allt som låg på deras tallrik i alla fall. Inte illa det. Å sen kom Anne&Paul hem.

I helgen har det varit jättefint väder å varmt Men idag har det varit molnigt, blåst lite å småregnat. This is England!

Det blev en bra dag! Jag körde inte vilse, jag krockade inte, barnen bråkade inte, allt gick bra, jag lever, Hallelujah.

- Malin


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0