Charvil

• Bussen från Kd-Oslo (119kr)var billigare än ekspressbussen (160nok) till Rygge flygplats.

• Det var första gången jag flög helt själv. Och det gick ju bra.

• Det är varmare här än vad man tror, folk går runt klänningar/shorts å flipflopps, medan ja tog med tjocka tröjor å jeans.. Men snart är det väl höst på riktigt. Men det är också väldigt grönt å härligt.

• Alla (nästan alla) ungar här har en "scooter" (en sparkcykel/kickboard)

• Vattnet smakar gott (I Liverpool smakade de klor ungefär) & det är inte råkallt inomhus (som de också var i Liverpool)

• Ja bor i ett litet samhälle som heter Charvil som ligger nära ett lite större samhälle som heter Twyford (där de finns lite affärer, tar 20 min att gå) och har nära till staden Reading. Och 45 min med tåg till London.

• Jag är deras 10.e au pair. Det är lite svårt med engelskan ibland, det är lättare när man skriver å ser hela ordet tycker jag. Men jag vänjer mig väl. De har haft en au pair från Slovakien, som inte kunde ett ord engelska när hon kom hit. Jag tror min värdfamilj har varit med om det mesta och att allt löser sig.

• Jag körde bil redan första heldagen jag var här. Sitta på höger sida, växla med vänsterhanden, köra på vänster fält, köra vänstervarv i rondell och kolla vänster hela tiden. Aaaaaaaaaaaah!

• Det finns tusen olika vägar att köra här, undrar när jag ska hitta, jaja bara jag hittar till barnens skola först. De håller dessutom avstängt på vissa vägar, så vi kör runt hela tiden och de blir längre sträcka och kö än vad det egentligen behöver bli.

• De går till puben hela tiden?!?

• Människor är väldigt vänliga här!

- Malin


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0