Anne är borta

Veckan som varit...

Anne skulle bort och jobba så hon åkte i tisdags och kommer hem i kväll. Vilket betyder att jag fått mer jobb att göra, kanske inte så jobbiga rent praktiskt utan mer psykist och krävande eller om man vill se det positivt - utmanande. Jag menar det är barn vi pratar om, vad som helst kan hända. Man kan säga ett ord/göra något som inte ens är något konstigt men ändå slår gnistra till irritation. Eller så är det orättvist, det säger Toby jämt - It's UnFaaair.. Eller så behöver det inte ens vara något, bara greppar tag på första bästa sak för att kunna säga emot och inte göra som man säger. Allt kan ha gått bra hela dagen fram tills 3 minuter innan man ska åka och hämta den andra, då den ungen man har hemma blir arg, irriterad, är trött och har ätit för mycket sötsaker (jag menar i Sverige är det väl inte ok att ett barn tar en glass före maten, det är det tydligen här..) Jag har väckt dem på morgonen, gjort i ordning frukost och sedan skjutsat de båda till skolan (som ligger helt mot motsatt håll till varandra). Jag har också skjutsat och hämtat när de vart någon aktivitet på kvällen. Vanligtvis behöver jag bara gå upp precis innan Anne & Dylan åker, och sen kör Toby till skolan. Det är svårast men den "lille" (fast han fyller ju 9 år snart..) eftersom han prövar en och gör som han vill, speciellt nu när mamma inte är hemma. Pappan har också varit lite virrig, haha... Igår glömde Paul telefonen hemma, så då vände han hem men då glömde han hans nycklar i dörren... Å idag försov han sig(han brukar gå upp 5.30) så han vakna när jag gick upp (men tur nån vaknar i alla fall... Haha) så det första jag fick göra imorse var att skjutsa honom till stationen. Men han brukar gå. (fast Anne brukar köra honom annars på morgonen). Igår efter jag hämtat barnen mötte vi upp pappan och gick ut å käka pizza, det var trevligt. Och så skönt att slippa ansvaret för en stund. Och jag tror alla i familjen tycker det ska bli skönt att Anne kommer hem nu - JAG med!

Veckans höjdpunkter har varit zumban, träffat Michaela (en annan au pair här i närheten och hon kommer från Tyskland) och bara slappat och småfixat, som att skypa, skriva brev, pyssla lite, se på serier/film...

I förmiddags träffade jag Michaela igen å vi fikade lite här nere i "byn" om man kan kalla det så. Väldigt trevligt! :)
Och när vi sitter där så hör vi musik lite i bakrunden, vad hör jag?! Jo Coldplay med Yellow (Antons favorit låt) å kommer aldrig glömma när han sjöng den på Kagge. Vilken låt hör jag sen?! Jo Coldplay igen med Every tear is a waterfall, som vi dansade en diagonal på Kagge. Jag var i par med Rebecca och vi var grymma! Jag älskar den låten å jag älskar dansen till den. Ååå Kagge <3 Jag blev lite lyrisk för ett tag.

.... Idag är det Fredag :) Hurra

Lina har ankommit nu, vi ska snart laga mat, men först ville Lina bara ha lite godis först. Som sagt.. Barn...Godis..innan maten....
Och nu ville hon läsa en tidning (hon såg att jag hade några och att några var svensk) å kläcker "jaa,.. det såg allt ut som att du hade en damtidning Malin!!"
(Som att jag skulle ha en damtidning?!?) Haha. Nu ska vi ha de gött! Goo helg!

- Malin


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0