Zumba

På mina måndagar har jag "fullt upp" om man jämför med andra dagar. Fast idag hade jag sovmorgon, det var skönt. På förmiddagen är det zumba, helt okej. Hade ju vart lite roligare med människor i kring min ålder (20-30), för ah skaka rumpa med 60 åringar känns väl sådär, mest för att jag inte vet om det är jag som känner mig löjlig och tänker för mycket helt enkelt. Men men det är ju i alla fall någonting och skönt att röra på sig för annars håller jag på att bli en säckpotatis som min mamma idag påminde mig om. Och det vill man ju inte bli. Jag har varken råd eller tid med att min hälsa försämras eller går upp i vikt. Jag menar, jag orkar ju knappt göra armhävningar med min kropp idag. Eller kanske är jag bara jättesvag. Nej, nu får det bli ordning på säckpotatisen här. Och jag kanske skulle bli mer inspirerad att gå en promenad om det inte regnade hela tiden...

Åter till min dag. Jag gjorde styrke övningar efter zumban. Jag och Anton har bestämt att vi ska köra ett program minst två gånger i veckan, och det är bra för då gör jag det. Annars är det svårt med självdisciplinen vad det gäller träning. Men när man väl bestämmer sig går det snabbt att göra dem och kan gott känna sig nöjd efteråt.

Annars har jag stryckit tvätt 1 1/2 timme å lagat stuvade makaroner å kyckling, mums var det.

Jag känner redan hur trött min kropp är och hur träningsvärken antagligen kommer smygandes. Jag kommer nog somna gott ikväll.

- Malin


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0