Toppenfredag

Idag har det varit en jättebra fredag. Även fast Toby inte är någon morgonmänniska, så gick det helt okej imorse. Anne berättade att det var en Charity day i skolan idag och därför skulle barnen ha på sig pyjamas till skolan. Tur att hon sa det, vet inte om jag skulle ha trott på det annars. Men jag vet inte riktigt vad välgörenheten gick till, men det såldes kakor efter skolan.

Det blev inget städ hos den andra familjen jag städar hos en gång i veckan men det gjorde ingenting för jag kände inte för det heller. Så jag har tömt diskmaskinen-gått ut med komposten-tvättat en tvätt och hängt-bäddat nytt i sängen-dammsugit typ hela huset-städat mitt rum-kört mina styrka övningar- lagat mat- sett på vänner. Så härligt att få gjort lite saker å va effektiv även om det inte var jätte väsentliga saker. Jag har varit på bra humör hela dagen och den har trallat förbi. Dessutom kom ett stort och trevligt kuvert till mig på posten!! Tack mamma <3 En Svensk tidning, så nice. Jag har läst ut de böcker jag hade med mig så en tidning var perfekt, och filmen "The Holiday", så mysig! Se den om du inte gjort det.

Det gick bra när jag hämtade barnen också. Barn sprang runt i pyjamaser å morgonrockar, haha kändes lite som det var morgon. Vi lekte lite tafatt på bänkar utan å nudda marken och ett annat barn hakade på.

Och ikväll kommer Lina hit!
Brabrabra Fredag! Å nu är det helg!

- Malin


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0