Prata på

Idag var en bra dag, jag får väl berätta om det så ni inte bara tror jag har "dåliga" dagar. Toby var på bra humör och trevlig och vi kunde ha ett samtal. Wow, om det ändå vore så här varje dag. Anne har åkt bort och kommer hem på fre, så ska väcka och skjutsa barnen tills helgen. Får se om det blir lika trevligt, kan ju alltid hoppas på det i alla fall.

Men om man säger emot Toby eller har en annan syn, säger han "It does't make sense" och jag säger min åsikt eftersom lika envis är jag, och han fortsätter med "It does't make sense" och jag säger till honom, men du vet säkert vad jag menar, och det svarar han Ja på. Och jag säger, du får gärna rätta mig om jag säger fel, och han säger "jaa.. dina senaste fem meningar har varit fel"..
Då frågade jag om jag inte i alla fall hade blivit bättre sen jag kom, och han instämde. Ja man kan ju inte tänka sin mening i fem minuter innan man säger. Det är väl bättre att köra på å säga fel i så fall men att lära sig. Oftast förstår ju personen innebörden ändå.

- Malin


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0