Lugnet efter stormen

Idag har varit en lugn å skön dag. Toby var snäll å inget bråk. En del löv är kvar och solen kom fram men jag var ändå inne, fast jag vet ändå inte riktigt vart dagen tagit vägen, gjort lite småsysslor men slappat mest. Jag skulle laga något ordentligt å äta å. Men varje gång jag öppnar kylskåpet tänker jag "jaha... Vad ska man laga idag då?" De har inte överdrivet mycket mat i kylen, och här i England äter man väldigt mycket "färdig lagad mat" / nå friterat å bara in i ugnen. Mycket färdig portionerat när man köper det i affären också. Och barnen äter i princip samma mat varje vecka, det som jag "lagar" på eftermiddagen. Så den maten vill jag ju inte äta upp. Men ah så fort jag kommer hem till sverige vill jag ändra min kost. I frysen finns tre lådor, två lådor är glass, den sista är potatisklyftor, pommes, ärtor, fiskpinnar, nån porkstek. Och det finns inte så mycket grönsaker så det är inte helt lätt vad man ska laga. Å visst jag får säga till om det är något jag tycker fattas men jag skulle vilja ha så mycket så skulle kunna skriva en a4. Å det känns lite oförskämt. Men jag ska bli bättre. Idag gjorde jag hemmagjord potatisgratäng å körv, de va gött.

- Malin


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0