Lina, min vän och kartläsare

Jag och Lina (http://londonbatterseapark.blogg.se/) tog oss på Roadtrip till Bath och Bristol, väster ut. Vi hade tänkt att planera under veckan vad vi skulle hitta på, mer specifikt. Och det blev fredag kväll och vi hade inte bestämt så mycket mer än så och det blev det inte heller gjort. Jag säger som Lina
- Vi tar det lite på en höft!

Vi åkte iväg och vi gjorde det vi kände för, stressade inte runt utan strosade runt och det blev bra! Väldigt bra!
Vi åkte iväg 08 på morgonen och det var inte så mycket traffik vilket var skönt. Vi hade laddat upp med Olly Murs, Ed Sheeran och blandmix med låtar från slutet av 90-talet. Det var lite disigt och grått men vi åkte bort från det mot en blåare och soligare England.

Bath var väldigt mysigt och fint. Gamla vackra byggnader och små butiker. Det var i full gång med människor och mycket gatuteater. Vi såg deras "symbol" som var en gris (tex som Liverpool har Lambanana och Dalarna har Dalahästen) Bath låg som i en dal så när vi närmade oss åkte vi mycket neråt ock krokigt så kändes nästan som vi var i bergen och körde. Det var väldigt vacker utsikt men vi stannade försent, så då var det inte lika bra överblick men det var ett försök i alla fall och gott att sträcka på benen.

När vi skulle fara vidare tänkte vi bara ta närmsta väg som gick uppåt för att kunna se utsikten, men det var massa trafik så vi åkte vidare till Bristol istället.

Bristol var väldigt stort och kändes inte lika mycket som en varm och mysig stad som Bath utan bara stort, massa gator bilar å affärer. Bara som en sån grej att det tog en bra tid innan vi hittade ett av flera möjliga parkeringshus. Det stod skyltar först men sen fanns det inga vidare. Men efter mycket fram och tillbaka på gatan, in i rondellen igen så höll Lina koll på ett. Vi strosade bara runt och åt.

När vi väl skulle åka sen hade vi tänkt leta upp en fin bro vi tidigare googlat. Vi kom dock ut på motorvägen men svängde av första avfart och kom lätt tillbaka. Och vi hade bara en bit att skriva in i GPS.en men vi provade. Vi var på rätt väg men det visste vi inte då, så vi gav upp. Totalt åkte vi nog förbi Primark (butiken) 3 gånger mitt i smeten i stan. Vi åkte åter förbi parkeringshuset där vi parkerade och mot motorvägen - igen. Just då, ser vi IKEA på vänster sida och svänger spontant av, hittar en parkeringsplats och strosade runt lite. Jag köpte godis och Lina köpte julmust å glögg. Sedan svängde vi på motorvägen igen mot Charvil. Det var kolsvart ute och inga gatulampor så bara lampor och ljus från bilar. Men vi gled så fint i mittenfilen så. Ja, storstadstrafik är verkligen inte lätt men vi gjorde det! Mycket man ska hålla reda på, massa filer, trafikljus, avfarter, flerfilsrondeller. Har man väl missat/kört fel så tar det ju ett tag innan man kommer tillbaka för det är ju inte bara att svänga runt eller ta en u-sväng.

Men det är inte slut än! När vi har kanske 30-45? minuter kvar så blickar bensinlampan och tjuter en gång. Och jag vet inte hur mycket bensin det ska finnas kvar då, har frågat mamman men hon visste inte. När jag brukar ha kört på motorvägen förut så brukar det komma skyltar med "Service 1/2 miles" men ja när man behöver det kommer det inte. Så vi letar upp bensinmack på GPS.en och tar oss dit. Vi åker in mot skogen kändes det som och kändes som fel håll på något sätt. Det är mörkt och känns ganska dött med affärer, bilar, hus. Det stod att vi snart skulle vara framme men jag började tvivla. Målet är nått, och vi körde förbi ett vanligt hus på höger sida. Jaha, tänkte jag. Vad gör vi nu. Men 10 meter senare var den där!! Då kunde vi slappna av. Men jag är ju så trött så jag tar fel sida. Jag gör en högersväng till den på andra sidan och inser inte, å Lina kommer till fönstret och säger att det blir samma sak och jag bara skrattar å inser att jag måste backa bilen och svänga runt för att få tank locket på rätt sida. Vi tog oss hem säkert, men jag var allt lite trött men det kanske inte var så konstigt eftersom jag då hade hört bil i totalt 5 timmar, varav två i mörker. Vi såg på film men jag somnade en stund och vaknade vid 21.30 igen, haha. Vi såg på Notting Hill. Och sen såg Lina på en till film då jag somnat.

Det blev en roadtrip på en höft men den blev väldig bra!

Idag tog vi sovmorgon! och spenderade dagen på sängen. Täcke å filt är mycket bra om man är frusen som jag. Det längsta jag gick var till köket. Vi slappade storslaget - lyssnade på musik och spelade "Ticket to Ride".

- Malin


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0