Varför träna på gym när man kan träna gratis?!

Det går aldelles utmärkt att både träna på jobbet och hemma. Jag jobbar ju på Ica, sitter mycket i kassan, vilket dock inte är så mycket aktivitet just de. Men har också lärt mig lite brödet vilket jag inte känner att jag kan än, jag har vart med 2½ gånger och nu är tanken att jag ska komma ihåg allting själv, allt bröd och kaffebröd och limpor, så mycket, det dära mjölet, de där solrosskärnorna, så många snittar i, så mycket vanligkräm i de, nej inte kristyr på de, så många grader hit och så mycket ånga dit. Pänsla där, in med de i gäsen, piper här, ta ut småbröden från ugnen, nu piper det från gäsen, ut med de och in med andra, inte bränna, inte degiga, piper igen, inte sätta igång brandlarmet, hämta bröd från fysen och inte bli helt nerkyld där, lyfta tunga kartonger och inte få allt att rasa. Ja men visst jag kommer ihåg allting och jag är inte alls nervös för mitt första pass själv.

Mamma och Pappa hade varit i Säffle under dagen och hjälpt mammas faster att flytta lite grejjer hela dagen, och fick bland annat hem lite ved. Så efter lite mat i magen och några andetag tog vi tag i det. Bära bära och bära ännu lite mera, men tillslut fick vi bort allting. Hurra!
På kvällskviten kom Simon å Erik! Det var nice! De lixom bjöd in sig lite själva kan man säga, vi såg på fotboll. Jag ser aldrig på fotboll, bara endast för sällskapet och hade bakat en kaka också. Erik tog på sig sina glasögon och det var fokus på matchen med lite prat och skratt emellan åt. Blev dock trött väldigt snabbt, och hoppades att Ica inte skulle ringa morgondagen därpå och fråga om jag kan jobba. Det ringde imorse, men det var inte från där - puhh. Skönt!!!!

Och om en vecka åker ja te Öckerö!
 
- Malin

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0