Sällskap med hem till Värmland

När den fina skolavslutning (för en vecka sedan) på Kagge där vi sjöng "Den blomster tid nu kommer..", rektorn höll tal, musikarna sjöng,.. och allt som hör till en fin skolavslutning var tiden inne. De flesta i klassen tog samma buss till stan, och vi droppade av lite allt eftersom, väldigt konstigt. Vi har ju åkt hem under året som gått, men nu ska vi ju inte tillbaka, vilket jag har lite svårt att inse. Just nu känns det ju bara som ett kort lov. Men jag behövde inte åka själv hem till Värmland för Rebecca följde med =D
Fina tjejor!
Karlstaden!
Rebecca och Selma Lagerlöf
Sola i Kallsta
Men idag vare regn ja...
Ett molnigt torg
Frykstahöjden i Kil
med utsikt över Fryken
Det var en trevlig helg! Och nu har jag börjat jobba, hej och välkommen till vardagen-verkligheten. Och jag är dessutom dunderförkyld - från ont i halsen-snuvig-hängig-hes-ingen röst kvar alls, käkar jag nu lite för mycket halstabletter och nyponsoppa och såsar runt o pyjamas. Igår kunde jag överhuvudtaget inte få fram någonting och idag är det väl lite bättre, men ska fortfarande inte prata.Det är ju typiskt när man väl har långhelsledigt och vill hitta på saker och träffa vänner. De ringde dessutom från jobbet och undrade om jag kunde hoppa in och jobba idag, men pratar jag inte hemma så ska jag nog inte jobba. 
Och regnar ute gör det också, vart försvann solen och värmen?
- Malin
Trackback
RSS 2.0