How great is our God

Precis varit på Gudstjänst i min församling Sannerudskyrkan, jättebra predikan av Jonas Lund där temat för gudstjänsten var "Att vila är att ta ansvar" (Citat av Tomas Sjödin). Jonas sa många bra, vettiga saker och gillar sättet han förklararar och berättar på. Han får en att tänka till, så lätt att själv känna igen sig och bli påmind och försöka göra något åt det. Det var också väldigt många bra lovsånger, dock kan jag ju inte sjunga, eftersom jag fortfarande är hes. Men snart kommer väl rösten tillbaka. Jag måste ta mitt ansvar att vila den ;) Den första lovsången var psalm 560 "I Guds tystnad får jag vara" (I Guds tystnad får jag vara ordlös, stilla, utan krav. Klara rymder, öppna dagar: här en strand vid nådens hav) Lite komisk ändå! 

Vila = Att ta igen sig/Återhämta sig. Men att vila kan innebära olika betydelser för oss alla. Att vila är att ta ansvar, dels för dig själv, för andra, också för relationen till Gud. I dagens samhälle är det så mycket om att jobba/arbeta/karriär/att göra saker. Men att vila är att ta ansvar. Ta till vara på vilan, ta tid för vilan, försök att vara VARelser och inte GÖRelser. Man är värdefull ändå. Hur gör du när du Vilar?

- Malin

Kommentarer
Postat av: Rebecca

Mycket bra och tänkvärt

2012-07-02 @ 21:23:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0