Hemma är inte där du bor

Efter en fin helg i härliga Värmland är jag nu hemma i Kungsbacka.
Hunnit träffa mycket folk och igår la jag hela förmiddagen på att städa och rensa lådor i mitt rum.
Välbehövligt och ett sätt att bearbeta omställningen.
För det är en stor omställning. Att lämna sitt nya hus, sina nya vänner, sitt nya liv.
Kaggeholm har betytt otroligt mycket för mig.
Jag hittade underbar människor som har fått berika mitt liv.
Jag hittade en ny stad, med nya möjligheter.
Jag hitttade dansen på nytt, på ett nytt sätt och nya sidor.
Jag hittade nya sidor hos mig själv, lite sämre, som jag har fått jobba med, men också fina, som jag lärt mig att älska.

Nu har jag kommit hem, eller?
Jag är i min hemstad i alla fall.
Men frågan är om jag känner mig hemma.
Allt har förändrats, eller, jag har förändrats. Och ser allt med andra ögon.

Vem är jag, i den här tillvaron?
Hur hittar jag min plats?


- Rebecca


Kommentarer
Postat av: Malin

Kul att du följde med mig till häärliga värmland! Fint skrivet! Jag ska också ta och städa och rensa mitt rum nu, det är välbehövligt! KRAM KRAM KRAM

2012-06-14 @ 23:26:11
Postat av: Maria Hult

Hej Rebecca!

Det var så roligt att träffa dej! Du verkar vara en toppengo tjej! Hoppas att den värmländska solen värmer lite mer nästa gång du kommer och hälsar på Malin. Kram!

2012-06-15 @ 21:37:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0