Solo

Work in progress med danslinjen var på schemat idag med de elever som var i skolan. Vi tog fram filtar, kuddar lampor och försökte göra det lite mysigt i danssalen. Vi alla i klassen visade upp våra verk på olika platser i rummet och alla hade olika musik, från klassisk till lite mer fartig eller ingen musik alls. Vi har jobbat med en eller flera känslor, förflyttningar, tempot, nivån, energi, tid och rum. Jag tycker vi var modiga. 

Min dikt av Tomas Transtömer som jag fick där jag tolkat och utformat mitt solo utifrån. 

Trött på alla som kommer med ord, ord men inget språk
For jag till den snötäcka ön
Det vilda har inget ord
De oskrivna sidorna breder ut sig åt alla håll
Jag stöter på spåren av rådjursklövar i snön
Språk men inga ord






- Malin

Kommentarer
Postat av: Ann

Det var fantastiskt kul att få vara med o titta på er...men blev berörd!Kul att få träffa dej oxå Malin!

2012-02-28 @ 16:52:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0