1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 1, 2,..

Måndag. Äntligen. Nu dansar vi. Glädje.

Det var kul att dansa igen eftersom vi både torsdag och fredag haft eget arbete, men det blev en lite speciell dag ändå. Istället för balettklass ägnade vi tiden åt våra solon, fila&repetera, vi gjorde också en ordningslista och tänkte ut platser i rummet. Jag är så fascinerad och imponerad för alla i min klass har så fina solon, Härligt och Häftigt! 
Efter lunch lärde jag och några andra ut våra egna teknink/uppvärmnings övningar. Det kan vara fotövning, svingövning, torso/plié övning osv.. Jag hade en golvövning och var lite nervös, kanske mest för att det blivit sådan uppskjutning av det hela. Men jag vet ju att jag inte behöver bli nervös men ändå så blir jag det, men jag klarade igenom det och mina klasskamrater verkar ha förstått det jag tänkt mig. Det var bra att få feedback, vad som var bra och vad man mer kan tänka på, för man kan ju alltid lära sig mer och bli bättre. 

Och det är alltid lika trevligt när man ska äta mellanmål/fika/mat på eftermiddagen, när man gör det tillsammans med andra som det ofta blir här, för att äta är vi också bra på. Men nu blir det tv kväll, eller? I Sjövillan är det Amanda som är den levande tv-tablån, så man behöver inte ha så mycket koll. För övrigt brukar jag inte titta så mycket på tv, men måndagskväll är väl en sådan dag jag i så fall skulle göra det. Nu först "Familjen Annorlunda", en familj från Karlstad är med så det måste man ju se, go vääärmländska. 

- Malin
Trackback
RSS 2.0