Julspel

Ikväll gick ja, Anne å Dylan på Tobys klass julspel på skolan. Det var trevligt och barnen var duktiga. Jag studerade noga hur de utförde det, vilket jag mer börjat gjort när jag ser något uppträdande efter att jag började Kaggeholm. Eftersom att vi då stod mycket på scen och hur man ska agera proffitionellt. Men nu är det ju barn vi pratar om å de ska vara barn, glömma bort repliken, fnissa, vinka till mamma å pappa när man står i kören osv. Härligt.

Det var tredje gången de spelade den. Jag hörde igår när jag stod på skolgården och väntade på eftermiddagen att en förälder berömde en annan förälders dotter till föräldern. Och idag när julspelet började tog det inte lång tid innan jag förstod vem som var hennes dotter. Wow, vad duktig hon var, glittret å glimten i ögat, hon gick verkligen in i rollen, inlevelse, dansade.

Det var nästan som när de 7 barnen dansade de där enkla stegen var det som att hon gjorde något eget, eller andra rörelser. De alla gjorde samma rörelser men hon gjorde stort, kraftigt, energirikt, på riktigt, starkt. Det blir helt skillnad mot någon som bara gör det halvsäckigt. Hon skulle nog passa i en musikal eller liknande. Och man såg det på henne att hon verkligen gillade det. Snacka om proffitionellt för att vara så liten. Imponerad. Alla var väldigt duktiga och delaktiga på något sätt. De hade många sånger som de hade lärt sig utantill.

- Malin


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0