Dom tittar när jag dansar

Idag var det sista gången på zumban, vilket ju var synd men det tyder också på att jag snart åker hem. Saker och ting drar ihop sig. Det var jätteroligt och jag hade så mycket energi! Helt otroligt. Andra som var där sa att jag var duktig. När jag pratade med en några veckor sen, sa hon "men du är ju bäst på passen" å idag var det en ny med. Hon tyckte kanske det var lite svårt och sa "men jag står bakom dig och kollar mer på dig än ledaren", en annan kvinna sa. "Ja, det gör jag med, visst är hon duktig". Ledaren står oftast med ansiktet mot oss, det blir alltså spegelvänt, lite trixigt kanske. Och vad säger man, tack?. Lite svårt att ta emot komplimanger när jag vet att det är 40 plussare. Jag är ju den enda ungdomen där och tänker att man inte behöver vara så duktig men att de antagligen tycker det eftersom de inte håller på med dans annars och har så mycket att jämföra med. Men ah kul ändå. Efteråt gick jag fram å pratade, tackade å kramade Sam, den fantastiska zumba instruktören.
 
Kaah - Dom tittar när jag dansar. Jag kan inte lyssna på youtube för man kan bara kolla på den i Sverige men klippet nedan var närmast då man hör låten i början.
 
Dom tittar när jag dansar - Det var den första golvövningen vi gjorde med Karin på Kagge till den låten. Jag hade aldrig riktigt dansat "på" golvet förut - använda sig av sin tyngd mot golvet, snurra, stå raklång, svinga ben, tvista osv. (När man alltid har någon slags kroppskontakt med golvet, och inte som när man dansar "vanligt" å bara har i fötterna.) Karin sa "Ni måste älska golvet" och ja, jag älskar golvet. Just nu vill jag bara ha en fet area med golv yta så jag kan dansa! Jag känner mig lite som han i videon - Jag måste dansa, jag måste dansa NU!
 
- Malin

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0