Alla börjar skolan...

... men inte jag
Mamma å pappa jobbar, Oscar började Musik-Studioteknik på Ingesund. Å ja ä ledig, inte så pjåkigt de heller.
 
Jag åkte ner till Ica å lämnade mina rena kläder å nyckeln å pratade å tackade Janne för den här sommaren. Ica var ett bra sommarjobb. Jag tyckte ja lärde mig väldigt mycket på kort tid och fick prova på många olika områden, väldigt varierande med andra ord, sitta i kassan, vara i baket, frukten, mejeriet å plocka upp varor. Första dagen var väl inte så rolig, men det blir väl så när man är ny. Jag satt och knappade in PLU-koder i kassan, 6315 (färskpotatis) och tänkte "vad gör jag här". Men de ä klart jag jämförde ju med att jag hade dansat varje dag i ett år, vilket var helt fantastisk. Jag trivdes mer å mer å de blev roligare å roligare, å arbetskamraterna var ju så trevliga. Å de va ju roligt när bekanta till mig som kom å handlade. Idag började eleverna på Kaggeholm igen, men vi dansare går ju bara ett år. Å för ett år sedan började jag och kunde inte föreställa mig hur fantastiskt det skulle bli. Det var en otroligt bra tid, men jag antar att det blir en bra tid nu framöver också. Kaggeholm ä en bra skola! 

Så vad har jag gjort denna helt vanliga måndagen... jag plockade lite svartvinbär med musik i öronen i morse också, jo förutom att ha cyklat, har Lina lärt mig att göra svartvinbärssylt. "Det är jätte enkelt och går snabbt". Det första Lina gjorde när jag kom var att hon ringde till sin mamma på jobbet och frågade hur man gjorde. Hahaha Lina asså... men det gick ju bra tillslut. Sedan cyklade vi till Höjda och plockade blåbär också. Gottigott. 

Nastaran fyller 20 år idag, så mamma å ja gjorde en tårta som vi åkte dit med. Grattisgrattisgrattis!



- Malin

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0